[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

 

 

 

KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Z ELEMENTAMI  KOSZYKUWKI.

                                                                                            

                                                                                         ZADANIA LEKCJI:

Prowadzący: Igor Szczupakowski              1. Nauczanie zabawy: Skoki z miejsca dodawane

Data: 29.11.2007                                                           rodzaj: zabawa skoczna

Klasa: VI szkoły podstawowej                    2. Doskonalenie zabawy: Rzut piłką o ścianę

Miejsce: Sala nr XI                                                        rodzaj: zabawa rzutna

Ilość ćwiczących: 29 osób                                              ZADANIE WYCHOWAWCZE:

Czas trwania: 45 minut                               1. Współdziałanie w zespole, zachowanie

                                                                                 bezpieczeństwa na zajęciach.

 

Sprzęt: 29 piłek do koszykówki, 8 pachołki, 4 kółka gimnastyczne, 29 szarf różnego koloru, 20 woreczków.

 

 

Konspekt opracowano w oparciu o program wychowania fizycznego. II etap edukacyjny. Szkoła podstawowa Mirosława Śmiglewska IV – VI DKW 4014/59/99 

 

 

Tok lekcjiTreśćDozowanie

Wskazówki organizacyjno - metodyczne

I CZĘŚĆ WSTĘPNA

12’

 

1. Czynności organizacyjne,

    sprawdzenia gotowości

    uczniów do zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Przedstawienie zadań  

    lekcji.      

 

 

 

 

 

3. Uzasadnienie teoretyczne,

    motywowanie do ćwiczeń

    fizycznych.

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu, sprawdzanie obecności, stroju, właściwego obuwia. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na zajęciach, zdjęcie łańcuszków, zegarków itp.

 

 

 

 

 

 

 

Na dzisiejszych zajęciach nadal będziemy doskonalić elementy gry w koszykówkę, nauczymy się nowej gry ,,Rzut piłki o ścianę” i będziemy doskonalić zabawę ,, ... ”.

 

 

Celem dzisiejszych zajęć jest nauczenie Was współpracy w zespole, rywalizacji, dyscypliny,  poprawienie koordynacji ruchowej.

 

 

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1’

 

 

 

 

 

 

1’

 

 

 

Uczniowie ustawienie w dwuszeregu na białej linii bocznej (tenisowej go gry podwójnej). Twarzą zwróceni do prowadzącego.

 

 

 

Uczniowie pozostają w tym samym ustawieniu, siadają w siadzie skrzyżnym.  

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie jak wyżej.

 

 

 

 

4. Zabawa masowa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ćwiczenia wszechstronnie

    przygotowujące do

    realizacji celów lekcji.

 

a) Ćwiczenia (NN) w

     truchcie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,,Powódź” luźna gromadka truchta po całej sali. Na hasło powódź wszyscy uczestnicy przybierają figurę wagi gimnastycznej (stają na jednej nodze, zginają tułów ręce wyciągają przed siebie, prostują druga nogę tak aby ręce i noga były równoległe do podłoża.

Na hasło powódź minęła dzieci truchtają dalej.

 

 

 

 

Ćwiczenia z piłką do koszykówki.

 

 

1. Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach, na sygnał prowadzącego truchtają do wyznaczonego miejsca trzymając piłkę  i wracają tyłem do miejsca z którego zaczęli trucht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Skip A z    naprzemianstronnym dotknięciem piłki kolanem.

 

 

 

 

3. Skip C z piłką trzymaną z tyłu oparta na pośladkach.

 

 

 

4. Krok odstano dostawny, piłkę trzymamy przed sobą

 

 

 

 

6. Skoki na jednej nodze, piłkę trzymamy przed sobą wracamy na drugiej nodze.

 

 

 

 

7. Skoki obunóż, piłke trzymamy przed sobą, wracamy truchtem.

 

 

  

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3x

 

 

 

 

 

3x

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

1x

 

 

 

 

1x

Rozsypka, osoby które stracą równowagę po haśle powódź, wykonują 10 przysiadów z rękoma wyciągniętymi przed siebie a reszta osób truchta dalej.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w dwóch rzędach na końcu boiska do tenisa, uczestnicy biegną do pachołków obiegają je i wracają tyłem.

     

Prowadzący zwraca uwagę na bezpieczeństwo szczególnie podczas powrotu tyłem.

 

 

Ustawienie jw. Powrót w truchcie. Zwracamy szczególną uwagę, aby dzieci podnosiły wysoko kolana, biegły na śródstopiu, wolniej wykonywały ćwiczenie ale o dużej intensywności.

 

 

Ustawienie jw. Powrót w truchcie.  Prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonania ćwiczenia, odpowiednie tempo.

 

 

Ustawienie jw. Zaczynamy prawym bokiem, wracamy lewym bokiem. Pilnujemy alby dzieci mamy ugięte nogi podczas wykonywania ćw.

 

 

Ustawienie jw. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo, odpowiednie odległości pomiędzy ćwiczącymi, skoki na śródstopiu.

 

 

 

 

Ustawienie jw. Zachowanie odpowiednich odstępów, skoki na śródstopiu.

 

b) Ćwiczenia (RR) w

     rozsypce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c) Ćwiczenia (TT) w rozsypce

     w siadzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Trzymamy piłkę miedzy nogami, krążymy przedramionami na zewnątrz i do środka.

 

 

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mirabelkowy.keep.pl