[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
im. Stanisława Staszica w Pile

Instytut Politechniczny
przedmiot:
Infrastruktura Zaplecza Technicznego Transportu
 

 


Projekt: "Przeprawa tunelowa o długości ok.300m"

 

 

 

 

 

 

 

Kamil Łojko
Transport / Logistyka gr. I

             

 

Spis treści

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  (art. 2, pkt. 14), tunel jest to budowla na , oznaczona odpowiednimi . W praktyce oznacza to, że tunelem jest każdy odcinek drogi rozpoczynający się i kończący odpowiednio znakami D37 i D38 (nawet jeśli nie występowałaby na nim wspomniana budowla).


, zapewnienie dobrej widoczności i warunków klimatycznych, oraz, w razie wystąpienia , zapewnienie możliwości sprawnej ewakuacji oraz ugaszenia pożaru. W tunelu zastosowano wentylację podłużną. Wentylatory nawiewno – wywiewne umieszczono w szybach rozmieszczonych wzdłuż osi podłużnej budowli w odstępach 100m.

 

Izolacje konstrukcji:

Konstrukcja  została zaizolowana przed wilgocią trzema warstwami papy termozgrzewalnej zabezpieczonej dodatkowo:

–   na ścianach bocznych-warstwą dociskową z cegły

–   na płytach( spągowej i stropowej) warstwami z betonu B15.

 

c) organizacyjne


Tunel podziemny łącznie o 4 pasach ruchu, po dwa na jeden kierunek jazdy, oddzielone słupkami żelbetonowymi rozstawionymi co 1 metr. Konstrukcję należy wykonać metodą odkrywkową. Podczas wykonywania tunelu należy zabezpieczyć wykop ścinkami szczelnymi Larsena. Szalunki należy wykonać w systemie ramowych deskowań typu Rasto. Betonowanie  konstrukcji może odbywać się wyłącznie w temperaturze powyżej 5 stopni Celsjusza. Szalunków nie wolno demontować przed upływem 10 dni po zabetonowaniu.

Dane konstrukcyjno – materiałowe:

·                    obudowa tunelu – żelbetowa skrzynka z betonu  klasy B-30 i stali AIII – pręty o średnicy20mm;      

·                    długość obiektu: 300 m + wjazd z bramkami poboru opłat i wyjazd z tunelu; wykonano nisze ratunkowe co 100m wyposażone w wentylację nadciśnieniową, oświetlenie awaryjne i telefon;

·                    poziom posadowienia niwelety tunelu  na początku odcinka jest 7 m poniżej poziomu terenu jak i  na końcu - spadek niwelety 1%. Zjazd do tunelu stopniowo 40m przed.

·                    100m przed i za tunelem  2 stanowiska poboru opłat biletowych na - dodatkowo 6cioro zatrudnionych pracowników pracujących w systemie zmianowym 12/24

 

 


Tunel będzie jedyną formą przejazdu drogą S-5 na odcinku Poznań- Wrocław, jeżeli ktokolwiek będzie chciał z niej skorzystać będzie musiał uiścić opłatę przejazdową w okienku: poniżej cennik (płatność rownież kartą)

 

 

 

TYP POJAZDU

przejazd jednorazowy

przejazd w dwie strony

10 przejazdów na mies.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mirabelkowy.keep.pl