[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
im. Stanisława Staszica w Pile
Instytut Politechniczny
przedmiot:
Infrastruktura Zaplecza Technicznego Transportu
Projekt: "Przeprawa tunelowa o długości ok.300m"
Kamil Łojko
Transport / Logistyka gr. I
Spis treści
(art. 2, pkt. 14), tunel jest to budowla na , oznaczona odpowiednimi . W praktyce oznacza to, że tunelem jest każdy odcinek drogi rozpoczynający się i kończący odpowiednio znakami D37 i D38 (nawet jeśli nie występowałaby na nim wspomniana budowla).
, zapewnienie dobrej widoczności i warunków klimatycznych, oraz, w razie wystąpienia , zapewnienie możliwości sprawnej ewakuacji oraz ugaszenia pożaru. W tunelu zastosowano wentylację podłużną. Wentylatory nawiewno – wywiewne umieszczono w szybach rozmieszczonych wzdłuż osi podłużnej budowli w odstępach 100m.
Izolacje konstrukcji:
Konstrukcja została zaizolowana przed wilgocią trzema warstwami papy termozgrzewalnej zabezpieczonej dodatkowo:
– na ścianach bocznych-warstwą dociskową z cegły
– na płytach( spągowej i stropowej) warstwami z betonu B15.
c) organizacyjne
Tunel podziemny łącznie o 4 pasach ruchu, po dwa na jeden kierunek jazdy, oddzielone słupkami żelbetonowymi rozstawionymi co 1 metr. Konstrukcję należy wykonać metodą odkrywkową. Podczas wykonywania tunelu należy zabezpieczyć wykop ścinkami szczelnymi Larsena. Szalunki należy wykonać w systemie ramowych deskowań typu Rasto. Betonowanie konstrukcji może odbywać się wyłącznie w temperaturze powyżej 5 stopni Celsjusza. Szalunków nie wolno demontować przed upływem 10 dni po zabetonowaniu.
Dane konstrukcyjno – materiałowe:
· obudowa tunelu – żelbetowa skrzynka z betonu klasy B-30 i stali AIII – pręty o średnicy20mm;
· długość obiektu: 300 m + wjazd z bramkami poboru opłat i wyjazd z tunelu; wykonano nisze ratunkowe co 100m wyposażone w wentylację nadciśnieniową, oświetlenie awaryjne i telefon;
· poziom posadowienia niwelety tunelu na początku odcinka jest 7 m poniżej poziomu terenu jak i na końcu - spadek niwelety 1%. Zjazd do tunelu stopniowo 40m przed.
· 100m przed i za tunelem 2 stanowiska poboru opłat biletowych na - dodatkowo 6cioro zatrudnionych pracowników pracujących w systemie zmianowym 12/24
Tunel będzie jedyną formą przejazdu drogą S-5 na odcinku Poznań- Wrocław, jeżeli ktokolwiek będzie chciał z niej skorzystać będzie musiał uiścić opłatę przejazdową w okienku: poniżej cennik (płatność rownież kartą)
TYP POJAZDU
przejazd jednorazowy
przejazd w dwie strony
10 przejazdów na mies.
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]Wątki
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- ponland.htw.pl
IVAN, 11 - PWr WBLiW, Budownictwo Ogólne, Budownictwo Ogólne 2 - Projekty
Ian McLean flash-i-wallaby.-projektowanie-animacji-zgodnych-z-html5 full scan, ebooki` -2271 plików
ITB - Wymagania dotyczące projektowania konstrukcji sprężonych, Budownictwo, Literatura, Żelbet
Ignacy Jan Paderewski, Projekty
Ich und du 6 Poradnik dla nauczyciela z płytą CD Kubicka Aleksandra EBOOK, Nauka języków
Ibsen Henryk - Dom lalki (Nora), Ebook, Książki (PL)
Ilustrowany słownik przysłów OT Małgorzata Białek EBOOK, Inne
IT NEXT - June 2013 IN, Tygodniki, prasa, magazyny, Tygodniki, prasa, magazyny
Ignacy Schreiber - O gwarze uczniowskiej (1939),